Czym jest hasło Polska smakuje?

Oferta produktowa rynku żywnościowego określana jest przez zmieniające się preferencje konsumentów. Zmiana pokoleniowa, zdrowy styl życia, wzrost zasobności Polaków, rosnąca świadomość zakupowa konsumentów, postępująca cyfryzacja i informatyzacja społeczeństwa, a także kolejne zmiany legislacyjne idące w kierunku poprawy jakości produkowanej żywności, wpływają na konieczność podjęcia działań ukierunkowanych na wzrost sprzedaży krajowych produktów rolno–spożywczych w Polsce. Dlatego niezbędna jest zmiana podejścia do promocji żywności poprzez dostosowanie się do obowiązujących standardów i trendów rynkowych.

Mając na uwadze coraz większe zainteresowanie konsumentów polskimi produktami rolno-spożywczymi i obierając sobie za cel zwiększenie rozpoznawalności i zbudowanie silnej marki polskich produktów żywnościowych, wszystkie działania promocyjnie prowadzone zarówno przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, jak i inne instytucje i organizacje odpowiedzialne za promocję polskiej żywności, realizowane są w ramach spójnej i jednolitej strategii komunikacji. Ma ona zwiększyć siłę i efektywność realizowanych przez sektor rolno-spożywczy działań informacyjnych i promocyjnych. Opracowana przez MRiRW „Strategia Promocji Żywności” określa jako główną ideę promowanie polskiej żywności pod wspólną marką „Polska smakuje”.

Jest to odpowiedź na konieczność zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki polskiej żywności. Marki, która w świadomości konsumentów będzie utrwalana poprzez znak graficzny i hasło słowne „Polska smakuje”. Marki, która będzie gwarantem najwyższej jakości produktów spożywczych. Głównym komunikatem „Polska smakuje” jest jasny i czytelny przekaz, że żywność wytwarzana w ramach systemów jakości żywności i posiadająca stosowne, uznawane przez MRiRW certyfikaty, spełnia najwyższe parametry jakościowe, sanitarne, a także smakowe.