Odcinek 2 Fasola wrzawska ChNP –
Kampania Trzy Znaki Smaku

Kraków jest kolejnym przystankiem podczas kulinarnego tournée Grzegorza Łapanowskiego. Posłuchaj, co mieszkańcy dawnej stolicy Polski wiedzą na temat fasoli wrzawskiej, która dzięki swoim specyficznym cechom, 13 stycznia 2012 roku, została wpisana do rejestru Chronionych Nazw Pochodzenia (ChNP). Zobacz też, jakie danie przyrządzi Grzegorz na bazie tej doskonałej fasoli.


Odcinek 3 Jabłka grójeckie ChOG –
Kampania Trzy Znaki Smaku

Grzegorz Łapanowski przebrany za jabłko grójeckie pyta warszawiaków, co wiedzą na temat owoców pochodzących z jednych z największych sadów Europy, a następnie przygotowuje pyszny duszony boczek z purée jabłkowo-selerowym. Mniam! Nikogo chyba nie dziwi, że 5 października 2011 roku jabłka grójeckie zostały wpisane do rejestru Unii Europejskiej, jako produkt posiadający Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG).


Odcinek 4 Podkarpacki miód spadziowy ChNP –
Kampania Trzy Znaki Smaku

Uśmiech nie schodzi z oblicza Grzegorza Łapanowskiego, gdy widzi on podkarpacki miód spadziowy. Równie weseli stają się turyści i mieszkańcy Krakowa na widok kucharza przebranego za słoik miodu i zadającego pytania na temat jego pochodzenia. Od 7 sierpnia 2010 roku podkarpacki miód spadziowy posiada europejskie oznaczenie Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP). Grzegorz potrafi wyczarować z niego prawdziwe pyszności.


Odcinek 5 Kiełbasa jałowcowa GTS –
Kampania Trzy Znaki Smaku

Rasowy hipster, Grzegorz Łapanowski, w przebraniu kiełbasy jałowcowej jeździ na wrotkach i zajada się… kiełbasą jałowcową. Nie wszystkim przechodniom się to podoba, oj nie… Niezrażony kucharz zada im jednak kilka pytań dotyczących kiełbasy przyprawionej owocami jałowca, wpisanej do rejestru Komisji Europejskiej 19 kwietnia 2011 roku, jako Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS), a następnie połączy niezwykły smak kiełbasy ze smażonym pstrągiem. Zobaczcie, co z tego wyniknie.


Kampania Trzy Znaki Smaku –
Śmieszne sceny

Zobacz śmieszne sceny które uchwyciła kamera podczas kręcenia pięciu odcinków serialu z udziałem produktów oznaczonych znakami GTS, ChOG i ChNP oraz Grzegorza Łapanowskiego


Spot TV Kampania Trzy Znaki Smaku

Spot reklamy telewizyjnej kampanii „Trzy Znaki Smaku” promujący europejski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych na przykładzie jabłek grójeckich ChOG oraz sera korycińskiego swojskiego ChOG. W Polsce poza produktami, które występują w reklamie, mamy już ponad 30 produktów z oznaczeniami ChOG (Chronione Oznaczenie Geograficzne), ChNP (Chroniona Nazwa Pochodzenia) oraz GTS (Gwarantowana Tradycyjna specjalność).

Poznaj korzyści płynące z europejskiego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych!

 

 

Chroniona Nazwa Pochodzenia Chronione Oznaczenie Geograficzne Gwarantowana Tradycyjna Specjalność